Προεκλογικά παρατράγουδα: μέρος α΄: Εγκύκλιος του Υπουργείου “καίει”την υποψηφιότητα Μιχάλαρου

Αναδημοσιευση απο thesalaminians.com

michalaros
Σοβαρότατη εμπλοκή στην υποψηφιότητα του αντιναυάρχου (ε.α) του Πολεμικού Ναυτικού και τέως Διοικητού του Ναυστάθμου της Σαλαμίνας Αναστάσιου Μιχάλαρου, παρουσιάζεται μετά από την δημοσίευση, την Μ. Πέμπτη 17/04, της εγκυκλίου με αριθμό 14 του Υπουργείου Εσωτερικών που αποσαφηνίζει όλες τις λεπτομέρειες για την διεξαγωγή των επερχόμενων Δημοτικών Εκλογών του Μαΐου. Στο κεφάλαιο όπου αναλύονται τα κωλύματα εκλογιμότητας λέει, μεταξύ άλλων, επί λέξει:
«… Επιπρόσθετα, οι δικαστικοί λειτουργοί και οι αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας δεν πρέπει να έχουν υπηρετήσει στα διοικητικά όρια του δήμου, όπου θα θέσουν υποψηφιότητα εικοσιτέσσερις (24) μήνες πριν την ημερομηνία ανακήρυξης των υποψηφίων (δηλαδή, δεν πρέπει να έχουν υπηρετήσει μετά τις 2.5.2012). Το συμπληρωματικό αυτό κώλυμα εισάγει με τρόπο γενικό και αντικειμενικό, θεμιτό περιορισμό του δικαιώματος της ελεύθερης συμμετοχής στην πολιτική ζωή της χώρας, δηλαδή ανεκτή διάκριση σε βάρος των περί ων πρόκειται προσώπων και ως εκ τούτου δεν αντιφάσκει προς τα άρθρα 4, παρ. 1 και 5, παρ. 1 και 2 του Συντάγματος …»
Σε ότι αφορά τον κ. Μιχάλαρο, υπηρέτησε σαν Διοικητής του Ναυστάθμου Σαλαμίνας μέχρι και τις αρχές Αυγούστου του 2012, δηλαδή τρείς και πλέον μήνες μετά από την αποκλειστική προθεσμία που θέτει το άρθρο 14 του νόμου 3852/2010 (Καλλικράτης) αλλά και η πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών για το δικαίωμα εκλογιμότητας.
Η υπηρεσία του κ. Μιχάλαρου στην θέση αυτή μέχρι τον Αύγουστο του 2012, αποδεικνύεται πανεύκολα από σωρεία εγγράφων που υπογράφει ως Διοικητής του Ναυστάθμου. Τα έγγραφα αυτά, υπάρχουν αναρτημένα στο Διαδίκτυο και αφορούν προκηρύξεις μειοδοτικών διαγωνισμών για εργασίες σε πολεμικά πλοία, διάφορες συμβάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνας με ιδιώτες εργολάβους για την ανάθεση εργασιών και άλλα.
Από τα παραπάνω, γίνεται σαφές ότι η υποψηφιότητα του κ. Μιχάλαρου, σαν υποψηφίου Δημοτικού Συμβούλου για τον Δήμο της Σαλαμίνας, αντιβαίνει ευθέως το νόμο αλλά και τις οδηγίες που δίνει η πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών.
Ας σημειωθεί εδώ, πως μπορεί μεν να είναι σίγουρο ότι κάποιος έχει εκλογικό κώλυμα, αλλά ο σχετικός νόμος δεν επιτρέπει την εκδίκαση της ένστασης πριν από τις εκλογές, παρά μόνο μετά. Το Πρωτοδικείο αρκείται στο ότι έχει υποβληθεί από κάθε έναν υποψήφιο η υπεύθυνη δήλωση, ότι δεν συντρέχει στο πρόσωπό του κανένα από τα κωλύματα εκλογιμότητας που αναφέρει ο νόμος.
Οι κυρώσεις για τις ψευδείς ή ανακριβείς υπεύθυνες δηλώσεις όπως ορίζει ο νόμος 1599 του 1986, που προβλέπει ποινές φυλάκισης τουλάχιστον τριών μηνών σε όποιον δηλώνει ψευδή γεγονότα ή αρνείται ή αποκρύπτει τα αληθινά με τέτοια έγγραφη υπεύθυνη δήλωση, ενδέχεται να επιβληθούν μόνο σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος των εκλογών ή απλός δημότης κάνει ένσταση, καθώς σχεδόν ποτέ δεν γίνεται αυτεπάγγελτος έλεγχος αυτών των δηλώσεων.
Με τον τρόπο αυτό, της υπεύθυνης δήλωσης, συμμετέχουν στους εκλογικούς συνδυασμούς πρόσωπα που λόγω θέσεως ή ιδιότητος μπορούν να επηρεάσουν το εκλογικό φρόνημα και να συγκεντρώσουν ψήφους τους οποίους καρπώνεται ο συνδυασμός τους και τελικά ο ίδιος ο υποψήφιος Δήμαρχος.
Σε περίπτωση ενστάσεως όμως, τα πράγματα περιπλέκονται διότι εκτός από την έκπτωση από το αιρετό αξίωμα, η συμμετοχή σε ψηφοδέλτιο υποψήφιου που έχει κώλυμα εκλογιμότητας, συνιστά και λόγο ακυρότητας των εκλογών, με μεγάλες πιθανότητες αποδοχής της ένστασης, όταν η διαφορά σε ψήφους μεταξύ των δύο πρώτων συνδυασμών είναι μικρότερη του αριθμού των ψήφων που έλαβε ο υποψήφιος με το κώλυμα εκλογιμότητας..
Εάν όμως η διαφορά είναι πολύ μεγάλη τότε εκμηδενίζεται και η πιθανότητα ακύρωσης των εκλογών και θα συμβεί ότι έγινε στις προηγούμενες εκλογές, όπου η τότε διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Σαλαμίνας Λούλα Καραγιάννη εξέπεσε από Δημοτική Σύμβουλος, μετά από ένσταση που υπέβαλε ο Σπύρος Σοφράς, και αντικαταστάθηκε από τον πρώτο επιλαχόντα Λεωνίδα Σταμπουλή.
Βεβαίως η κ. Καραγιάννη καθόλου δεν «κακόπεσε» μετά την δικαστική έκπτωση της από το αξίωμα της Δημοτικού Συμβούλου, καθώς με την απόφαση 115/2011 του δημάρχου Σαλαμίνας διορίστηκε, αδρά αμοιβόμενη, ως Γενικός Γραμματέας του Δήμου από 06/04/2011 μέχρι τις 07/02/2014 που υπέβαλε την παραίτηση της, για να μπορέσει έτσι να συμμετάσχει στις εκλογές του ερχόμενου Μαϊου ως υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με το συνδυασμό του σημερινού δημάρχου.
Το ίδιο συνέβη και με τον Στέλιο Γκίνη, ο οποίος έχοντας εκλεγεί Δημοτικός Σύμβουλος με το συνδυασμό της Ρούλας Νάννου, παραιτήθηκε για να προσληφθεί λίγο αργότερα από το δήμαρχο, το 2011, ως Ειδικός Σύμβουλος με μηνιαία αντιμισθία 2.800 ευρώ. Ο κ. Γκίνης παραιτήθηκε και αυτός πρόσφατα, για να μπορεί έτσι να συμμετάσχει στις εκλογές του ερχόμενου Μαϊου, αυτή τη φορά όμως ως υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με το συνδυασμό, επίσης, του σημερινού δημάρχου.
Ας ελπίσουμε ότι θα πρυτανεύσει η λογική και δεν θα μπλέξουμε σε εκλογικές και όχι μόνο περιπέτειες.
.